dijous, 29 d’octubre de 2015

Ausiàs March

Com ja vaig comentar en la meua última entrada estem tractant a classe el llibre de 'Les veus del temps', en el qual apareixen grans autors, un d'ells i el que més m'agrada és Ausiàs March.

M'agrada per la seua capacitat de dir la veritat. La seua extraordinària capacitat d'expressió. La seua llengua també és extraordinària (i un poquet difícil a l'hora de entendre-la) i, a més de dir la veritat, sap que fa por, vull dir; que la paraules que descriuen la realitat ja no són inofensives.

Com diu en una de les seves obres poètiques, els seus poemes no són << cants >> sinó << escrits >>. Els quals tenen raó i rima, i característiques que parlen de la seva intimitat.

M'agraden les seves obres perquè no només parla de l'amor, si no, del que aquest li provoca a ell en si, del seu cor, dels seus sentiments .. Encara que mai anomenara a la dona de la que parla en si, el seu nom, parlava amb característiques i grans adjectius, com el mestre Ferran va dir en una classe els més utilitzats són:
-'Plena De seny
-'Lliri Entre cards '
-'Amor, Amor '
-'Mon Darrer bé '
-'Oh, Foll amor. ' (boig amor)


Personalment em semblen paraules precioses, amb una metàfora molt significativa que qualsevol enamorat o persona aliena a aquest sentiment entén.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada