diumenge, 18 d’octubre de 2015

Continuem Treballant

Aquestes dues ultimes setmanes hem treballat nous poemes del llibre Les Veus del Temps, com Balada d'Andreu Febrer o Tinc un desfici  de la Comtessa de Dia. El que més m'ha agradat ha sigut Balada.


-Balada: És una cobla que està escrita en Valencià i en Occità. Com està en Valencià antic i costa bastant d'entendre han posat baix del poema original  la traducció en Valencià modern. El poema tracta sobre un amor que no és correspost. Aquest poema m’ha recordat a la cançó Grenade de Bruno Mars, perquè la cançó explica que l’han deixat  i que ell faria qualsevol cosa per tornar amb ella, però que ella  no faria el mateix. Els versos que més m'han agradat del poema han sigut:

                                            "Mala viu anc la dolçor qui us manté
e el fin gai prest d'on ets la mills aibida,
e mala anc viu ma ferma lleial fe"



L’ultima classe que vam tindre, férem els grups i repartirem el treball de lectura que hi havíem de fer. A mi em va tocar investigar sobre la vida de Joan Roís de Corella, en principi no sabia qui era, però quan vaig arribar a casa em vaig posar a buscar informació sobre ell i vaig descobrir moltes coses, com que va nàixer a Gandia en 1425 o que va ser molt amic d’Ausiàs March. Ara he d’organitzar la informació i estudiar-me-la.





    



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada