divendres, 30 d’octubre de 2015

El poder de la mirada

Aquestes setmanes hem llegit els últims poemes medievals que ens quedaven. I quins poemes! Jaume Roig, poeta explícit i misogin ; i Joan Roís de Corella amb la seu garsa i esmerla, una personificació que em va costar treball entendre. 

Aquest últim poema va ser el que més m'ha agradat de tots els que hem llegit, ja que en ell es reflectix el poder de la mirada. Quantes coses podem expressar amb una mirada, des del màxim odi a l'amor més absolut, quina cosa més bonica la mirada,que ens servix de llenguatge , com se sol dir :"Qui no comprén una mirada no entendrà mai una explicació."  Quina raó té la frase i que fàcil és entendre una mirada amb sentiment.

El poema també parla dels sentiments no correspostos i diu una  frase  que em va agradar especialment que  és: " No es podrà impedir que no ploreu la trista mort d'aquell a qui ara no voleu". 
Que em  recorda al poema de tinc un desfici,ai, inclement, que com es diu en ell volem el que no tenim. I açò és un fet. Pot ser que per això aquest dos poemes siguen els que més m'han fet pensar i més m'han agradat.

Ací vos deixe esta cançó que de segur que coneixeu ( I will always love you , de Whitney Houston) que reflectix molt bé el contingut de la balada de la garsa i l'esmerla: https://www.youtube.com/watch?v=fSujkEqyH4I

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada