dissabte, 3 d’octubre de 2015

Ibn Khafaja, un poeta atrevit?

El primer poema que vam llegir a classe va ser el viatge de les mans, d' Ibn Khafaja, un poeta àrab d'Alzira. Vull comentar aquest poema perquè em va impactar molt tenint en compte l'època i la forma en què està escrit, ja que al meu parèixer és un poema molt atrevit. Per això si avui en dia al segle XXI ens sembla un tema atrevit, per aquell temps va haver de ser-ho molt més.

  El poema d'Ibn Khafaja expressa el desig entre dues persones les quals no s'identifica el seu sexe. Aquesta és una de les coses que més em va sorprendre, ja que la primera vegada que el vaig llegir, m'imaginava a un xic i una xica, quan en realitat el poeta no especifica, això em va fer pensar que encara que estiguem en una societat moderna seguim tenint la mania de relacionar a una parella en un home i una dona, per aquest motiu em va impressionar tant que el poeta tinguera una ment tan oberta en aquesta època, perquè així tot tipus de persones poden llegir el poema i identificar-se amb ell sense dependre de la seva condició sexual.
Això demostra que la societat del segle XI potser no era tan endarrerida en relació a la sexualitat com pensem, o que aquest poeta estava molt avançat ja que escrivia d'una manera molt valenta i explícita que fa que pugues identificar-te en el poema siguis qui siguis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada