dissabte, 17 d’octubre de 2015

Les veus del temps.

Estes dos setmanes hem començat a fer classe amb el llibre "Les veus del temps". Hem tractat diversos poemes com: 

 "El viatge dels mans"
 "Tinc un desfici,ai inclement"
 "Balada"

 El viatge dels mans.
Aquest poema descriu una nit de passió i amor entre una parella d'enamorats, el que més m'ha sorprès és que no especifica en el poema que es tracta d'un home i una dona.
El poema està ple de metàfores relacionades amb la passió de la nit que descriu i açò fa que el poema siga més interessant.


Tinc un desfici, ai inclement.
Aquest poema tracta principalment d’un adulteri entre una dona que ja esta casada i vol a un altre home, està basat en l’amor cortès, el poema és un poc confús ja que en aquella època no és normal que una dona diguera allò de manera pública, però m'ha agradat perquè li dóna un toc atrevit i diferent del clàssic.

Balada.
El tema d'aquest poema és amorós. Parla del lament del poeta perquè la seua amada no el vol i li diu que és dolenta perquè el fa sofrir i li ha menyspreat. Al principi ell es troba abatut i esclavitzat per ella i inclòs es compara amb una ombra perquè es sent miserable i desesperat. 
 En aquest poema hi ha dues varietats de llengua: el català i l'occità.

El to amorós i trist d'aquest poema, el podríem relacionar amb una cançó: "Adele Some like you"



En general m'han agradat tots molt; per a acabar la setmana Ferran ens va manar un treball en grups sobre poemes i biografies del llibre, espere que isca bé i puguem puntuar alt.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada