diumenge, 18 d’octubre de 2015

POEMES DE LA SETMANA


POEMES DE LA SETMANA A LA CLASSE DE  VALENCIÀ


A grans trets, en tots els poemes treballats a classe hem observat l’amor des

de distints punts de vista atenent al context historicosocial: per una banda, l’amor carnal amb el sensual, eròtic i apassionant poema d’Ibn Khafaja; per l'altra, l’amor cortés amb el valent i suggeridor “Tinc un desfici, ai inclement”; també els efectes del deteriorament d’aquest sentiment a la desesperançadora, desil·lusionada i rendida “Balada” d’Andreu Febrer. 

. Al “Viatge de les mans” i “Tinc un desfici, ai, inclement” es fan reiterades i explícites al·lusions al sexe on podem constatar clarament que es tracta d’un amor carnal.

   Tremolava el tamarit davant de les meues carícies.
Les meues mans viatjaven avall i amunt del seu melic,
com pujaven i arribaven als cims dels seus pits altius!
“Viatge de les mans” d’Ibn Khafaja


Un altre exemple d’amor carnal transmés mitjançant el sexe pot ser aquest:

Feliç seria en el meu llit
si jo fos coixí plaent
“Tinc un desfici, ai, inclement



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada