dissabte, 17 d’octubre de 2015

Progressió


En aquest dues setmanes hem continuat amb el comentari de text, els hem fet dels poemes com “Tinc un desfici, ai, inclement” de La Comtessa de Dia, “Balada” de Andreu Febrer i “Poema LXVIII” d'Ausiàs March. També s’ha explicat el treball per grups de literatura.


Del poema “Tinc un desfici, ai, inclement” vull ressaltar que està compost per una dona en els segles XII i XIII per tant, suposa “un abans i un després” en la literatura, des del meu punt de vista, ja que tan sols composaven i recitaven els joglars i trobadors, amb aquesta actitud va trencar amb la “mecànica” masclista imposada. De “Balada” vaig aprendre la transició entre les varietats lingüístiques del occità i el català, el jo líric del poema es lamenta pel rebuig de la persona que ama cap a ell, el poeta encara aquesta actitud encontrant-se abatut i cansat. Del “Poema LXVIII” m’agrada tant el tema com la comparació que fa l’autor amb un vailet, ja que mostra la seua fidelitat cap al seu senyor referint-se a l’amor. Per altra banda, hem fet el grups per al treball de literatura, en el meu cas, sóc el “capità” i vaig amb Murillo. M, Herrando. S i Sarrapio. S. A mi m’ha tocat fer un fragment comentat de L’Espill” ja veurem com desenrotllem el treball.

            En conclusió, ha sigut una quinzena molt completa pel treball, els poemes etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada