dimarts, 26 de gener de 2016

L'adequació

En esta entrada en el blog parlaré un poc del que fem en classe últimament, i un poc més.

Des de fa unes quantes setmanes estem donant els pronoms febles, els factors de l'adequació i de la variació lingüística. En la meua última entrada de blog ja vaig parlar dels pronoms febles així que per a no repetir-me només diré que vam fer uns quants exercicis més i el professor va posar un esquema en la pissarra que em va quedar prou clar i em sonava de l'any passat.
L'esquema tractava dels factors de l'adequació, en fer l'esquema mental ens vam adonar-nos que ens els apreníem millor i a l'hora de l'examen resultaria més còmode estudiar-ho. Hi ha nou factors de l'adequació: canal, espai, temps, grau d'elaboració, àmbit d'ús, comunicació, tipus de text, gèneres textuals i finalitat comunicativa. També varem fer un esquema sobre la variació lingüística.

Bè, ja que he parlat un poc del que he fet en classe ara parlaré un poc de la part personal. L'última classe no vaig estar molt atenta i la veritat que hauria de posar-me més enserio, treballar més i estar un poc més callada, amb això a banda d'estudiar podré traure molt bona nota en l'avaluació. El segon trimestre dura molt poc, i he de treballar tots els dies, llegir diàriament els llibres de lectura que em manen i més... Espere que este trimestre siga molt millor i em  concentre més.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada