divendres, 22 de gener de 2016

Futur

En aquesta quinzena hem treballat a classe l’adequació, però jo em centraré en la visita a la Universitat Politècnica de València (UPV) que vaig tindre ahir, per on començar... Aquest és un del blogs que més m’agradarà i costarà al mateix temps redactar. 22/1/16 Les 18:40, estic davant del meu escriptori amb el meu portàtil buscant les paraules indicades per la idea que vull plasmar en un blog no massa llarg per a no fer-lo avorrit ni repetitiu.

Aquest és el moment en què un “adolescent” ha de tindre clar el seu futur, el que vol estudiar, però com pot fer això? Afortunadament jo tinc més que clar el que vull estudiar, però tinc molts amics, amigues que no tenen ni idea del que volen, tan sols amb dos hores d’una explicació de l'orientadora en quart és l’única idea que tenim per a decantar-nos cap a una carrera. Per altra banda, depenem d’una nota mitjana entre batxillerat i selectivitat, realment aquest sistema educatiu és l’adequat?  És irònic perquè en aquest sistema jo ressalto per una mitja de 9 en l’ESO, en assignatures de pràctica com matemàtiques o física està bé, però en historia és el millor? Memoritzem i expulsem folis i folis de teoria, en l’examen traiem bona nota, però sincerament a la setmana no em recorde ni de la mitat, per a comprovar-ho tan sols cal preguntar en les classes la literatura que hem aprés de fa unes setmanes.


Per a concloure aquests dos anys són, probablement, els més importants del meu futur, m’agradaria que l'Estat em donara les beques, tampoc les necessite com moltes persones, però ajudarien un poc, encara que tan sols perquè els meus pares tinguen treball i per a rematar li'ls donen a les persones que no l’aprofitaran, però com només treballa el seu pare o estan separats li'ls donen. Podria parlar també del muntó de treballs i exàmens que fem al llarg del curs i de que ens servixen de cara al mercat laboral però ja és massa llarg.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada