dilluns, 22 de febrer de 2016

Arrels

Esta setmana realment necessite fer el blog, encara que no ho haja fet les últimes setmanes, en esta hi ha una cosa que em motiva a fer-ho. Açò no justifica que no haja de fer-ho, no necessite un gran motiu totes les setmanes per a escriure i expressar-me en valencià i d'açò és del que parlaré. Els meus companys van anar, per segona vegada, a les universitats però jo no vaig anar. Cada vegada tinc menys clar el que vull fer en un futur. El segon trimestre va començar sense avisar a ningú i a mi em va passar factura, però en estes dos últimes setmanes he anat recuperant el ritme que tenia el primer trimestre i ara estic més tranquil. Mai és tard per a fer les coses bé. He tingut que estar molt concentrat i açò ha fet que entenga a la primera assignatures com a matemàtiques i química, també ha fet que comprenga alguns apartats de filosofia i en especial, esta setmana m'he adonat d'una cosa en classe de valencià. 
Ara estem estudiant els primers textos escrits, entre eixos estan: El ''llibre de consolat de mar'' (dret maritim) i els ''Furs'' de València (constitució del Regne de València) . Ferran ens va llegir algunes lleis que es podrien aplicar en la societat actual, cal tindre en compte que estos textos van ser escrits en el segle Xlll, i altres que en la meua opinió millorarien la constitució actual, i això em va fer pensar en com seria el Regne de València si no haguera guanyat l'Arxiduc Carles en la Guerra de Successió. És com dir que algú va decidir extingir una espècie, amb tot el que eixa espècie aporta a la naturalesa. Però eixa espècie que van intentar extingir té una cultura que s'ha transmés en una llengua pròpia. Esta és la importància d'usar-la, d'escriure i expressarnos en valencià. Jo no sóc valencià però he viscut i he estudiat ací des dels nou anys, i esta setmana he entés la importància que té la llengua en la cultura valenciana i en qualsevol cultura, en general. Qui haja nascut ací ha d'entendre-ho millor que jo, i si no és així hauria de començar a fer-ho. Crec que no està bé ignorar la cultura de les teues arrels. Finalment recordar als companys que lligen la meua entrada que mai és tard per a fer les coses bé. Que tingueu una bona setmana!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada