dissabte, 20 de febrer de 2016

Reflexió?

En aquestes dues setmanes hem fet l’examen de l’adequació i hem començat a preparar el de lectura.

Aquesta setmana hem sabut la nota de l’adequació, jo he tret una “bona nota” comparat amb la resta, la nota es situaria en un notable, no està mal... Però que en un examen no massa complicat haja aprovat un 15% és normal? Per a què fer una nova entrada lligat amb el tema de la quinzena passada? Tornem al tema de l’educació. En la meua experiència des d'un batxillerat tecnològic, la gran diferencia amb l’any passat és la disposició dels professor, és a dir, l’any passat tenia un, dos o com molt tres exàmens a la setmana però organitzats de tal manera que preparar cada un no era massa complicat. També que els professors ja no estan “damunt” de nosaltres, la frase que més he escoltat aquest any és “Si esteu en batxillerat és perquè voleu, no esteu per obligació.” Quelcom coherent, però arriba un moment que es fa pesat ja que està dirigit o deuria ser-ho cap a una minoria. Tanmateix, no és nou que en una classe haja persones que no vulguen  estudiar, personalment no em molesten fins un límit, cada persona és lliure d’emprar un any sencer de la seua vida, encara que he de dir que una persona es quede sense matricula per algú que no té la intenció d’estudiar, just no em pareix, sé de sobra que moltes persones l'aprofitarien i no fa falta anar-se molt lluny d’ací. Per altra banda és just que no arribem a donar el temari sencer? Hi ha coses més importants i menys però no és normal que tots els anys deixem alguns temes per donar, aquest problema és responsabilitat dels professors? O del ministre de educació que tenim? Ja que per exemple en química incorpora temes de segon de batxillerat i pretén que arribem a donar tot amb una bona preparació...Encara que siga culpa de qui siga, els estudiants influïen si posen disposició per a que pese a que siga complicat, donar-ho tot. Bé reprenent el tema, la motivación ha de donar-la els pares o els propis estudiants deurien buscar quelcom que l'agrade.


Per a concloure la joventut ha de saber que estudiar no és fàcil però tampoc impossible, independentment que siga batxillerat, mòduls, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada