diumenge, 8 de maig de 2016

Ment en blanc.

En aquesta altura del curs i després de veure els resultats dels exàmens arribes a unes conclusions. Abans d'arribar a un examen saps perfectament el que has estudiat, si has estudiat, com el portes de preparat i en el cas dels llibres de lectura saps si las llegit o no o si t'ha costat i encara no tens coses clares. L'assignatura del valencià per la meua part és una de les poques que abans de l'examen me la prepare i llig els llibres. En l'examen de literatura em vaig estudiar molt les preguntes de literatura, de fet eixa part menys 4 o 5 preguntes les tinc totes bé. Ara bé, la part del comentari del text és el que tinc malament i després de saber la nota del llibre de "Maria Rosa" llibre que vaig llegir i que em va costar seguir la historia perquè no m'agradava gens el llibre, no sé si arribar a la conclusió de que no tinc molta comprensió de llectora,ja que he d'afegir que l'examen de lectura de castellà que també em vaig llegir el vaig suspendre. Però en l'assignatura de castellà és diferent, ja que no m'estranyaría que Montse d'ací poquet ens preguntara a l'examen el color dels calcetins de Sancho Panza en la seua aventura; preguntes que com aquestes que has de endevinar de quina de totes les seues aventures parla i detalls que tu no et quedes perquè et centres en la història principal i a lo millor el llibre no diu com en aquest exemple, els calcetins.

Tornant a l'assignatura del Valencià, l'examen de "Maria Rosa" era senzill en preguntes concretes que les responies fàcilment en 4 o 5 línies. Molts diuen que és millor la qualitat que la quantitat però o jo em quede en blanc i conteste a les preguntes cosses que no són o hi ha que oblidar les preguntes i demostrar que has llegit el llibre contant tota l'historia independentment de les preguntes, ja que si respons a soles a la pregunta hi ha la probabilitat de que el mestre pense que no teu has llegit. En el meu cas jo a soles responc a el que em pregunten perquè si em pregunten  A ,jo conteste A, no vaig a contestar A,B i C,ja que no m'ho demanen i a lo millor eixe és el meu problema. Desgraciadament estem en un país que donem més prioritat a aprovar que a aprendre i que tots els exàmens és una continua demostració de que has estudiat o de que has llegit en vegada de demostrar el que has après.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada