dilluns, 30 de maig de 2016

Portafol·li de Adrian Fito

Bé estem ja en 30 de maig? Mare meva com passa el temps i sembla ahir quan vam entrar per la porta de la classe de filosofia i ens vam presentar a classe i ens vam conèixer tots. Ara crec que ja tots som com una gran família, alguns amb mes amistats que altres però bé tots ens portem bé. Pel que fa a la classe de valencià ha estat molt satisfactòria per a tots per que hem après moltes coses com la coherència, els pronoms febles etc ..

1- He escollit aquesta entrada per que era la primera del curs la qual vull recordar i m'agrada de la forma de la qual l'he fet.

http://portafoli21a1516.blogspot.com.es/2015/10/comencament-duna-nova-etapa-el-estiu-ja.html


L'estiu ja ha acabat i ara toca tornar a la rutina, tornar a l'institut. Este any escomença ple de ganes perquè anem a escomençar una nova etapa: 1r de Batxiller.

En la classe de valençià ens ha tocat de professor Ferran.

Els primers dies, el nostre professor ens va donar uns parells de fulls els quals mostraven el critéris d' avaluació.

Ferran ens va explicar com anava a funcionar el ritme de la classe. Ens va repartir una " activitat inicial" la qual no em va eixir molt correcta  però les  vorem corregir a classe  i vaig aprendre dels meus errors.

Després de la activitat inicial vam estar treballant un poema molt bonic anomenat: "Els viatge de les mans".

Espere que aquest curs siga molt interessant i productiu per a mi.


2- Aquesta segona entrada es la que mes m'agrada de totes les que he fet perque reflexione sobre les generacions futures i proximes.

SETMANES CONFUSES

Aquesta setmana al meu blog de valencià parlaré d'una cosa molt important per al desenvolupament de generacions futures. Per que hi ha tanta diferència entre unes setmanes i altres?

 Amb això em refereixo al fet que en unes setmanes no fem parlant despectivament res a altres que tenim 6-7 exàmens per setmana. Per no explicar tot tipus de deures i treballs que són llargs i treuen molt temps total d'estudi. Bé després d'aquest petit incís comentaré una sèrie de coses que hem estat veient a classe aquests dies.

LA NOVELA DE CAVALLERESCA

La novel·la cavalleresca és un gènere narratiu que va aparèixer a Europa entre els segles XIV i el XV. Va ser l'evolució de la novel·la de cavalleries, van ser novel·les més modernes que reflectien situacions reals d’aquella època. Eren narracions en prosa que es van basar en els models de les cròniques catalanes. Llavors va haver-hi una influència mútua entre la literatura i la vida real, ja que els cavallers llegien les novel·les cavalleresques i volien actuar com els herois d’aquestes obres.

No s'ha de confondre amb novel·la de cavalleries. Dos exemples coneguts són Tirant lo Blanc i Curial e guelfa

ELS  LLIBRES DE CAVALLERIA 

El llibre de cavalleries o novel·la de cavalleries és un gènere literari en prosa, de gran èxit i popularitat a Espanya, Aquestes novel·les narraven les gestes o proeses d'un cavaller.



3- Aquesta entrada es una de les ultimes entrades que vaig fer la cual conte que vaig aprobar el examen de literatura i amb aquesta entrada em despedeix de tots els meus companys. Sort!


Primer pas del camí




Bé avui és el primer bloc que escric estant content pels meus resultats de l'últim examen de literatura de valència encara que no és una nota per treure coets (5.1) però almenys es  un primer pas per aprovar el curs intentat treure un 6 en la nota global de l'avaluació.


Aquesta setmana hem estat acabant una de les fitxes de valencià de la coherència i el tema.

Durant aquest cap de setmana i al llarg de la setmana m'he estat llegint una estona el llibre de Maria Rosa el cual dijous  tenim l'examen dijous el cual també és molt important per decantar el futur de l'avaluació



Sort a tots companys












Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada